WLTP este noua procedură de testare a vehiculelor la nivel mondial. Rolul acesteia este de a asigura informaţii mai apropiate de realitate cu privire la consum, făcând uz de parametri mult mai dinamici.
Ea va fi aplicată începând cu 1 septembrie 2018, şi va înlocui ciclul european de conducere (NEDC). Având în vedere noile condiţii realiste de testare, valorile de consum şi de emisii de CO₂ măsurate conform WLTP sunt în multe cazuri mai mari decât cele măsurate conform NEDC. Schimbările includ atât condiţii de testare redefinite şi viteze de testare mai mari, cât şi durată mai mare de testare (30 de minute în loc de 20).
Noua procedură include atât echipamentele standard – ca în cazul anterior – cât şi echipamentele opţionale disponibile în automobil. Prin urmare, sunt comunicate două valori pentru fiecare model de automobil: cel mai scăzut şi cel mai ridicat standard al valorilor consumului de combustibil, în funcţie de aerodinamică, greutate şi rezistenţă la rulare.
Cifrele pot varia în funcţie de diverse condiţii precum topografia, climatul şi stilul personal de condus. Alţi factori care pot influenţa rezultatul sunt traficul, greutatea transportată şi sistemele utilizate în automobil, precum aerul condiţionat. Astfel, condiţiile de testare sunt mai realiste decât înainte, ceea ce înseamnă că se aşteaptă, în teorie, atât consum de combustibil şi emisii de CO2 mai mari, cât şi autonomie mai scăzută pentru automobilele electrice.
Din septembrie 2018, toţi producătorii de automobile vor fi obligaţi să efectueze teste conform procedurii WLTP pentru automobile vândute atât în Uniunea Europeană, cât şi în Elveţia, Turcia, Norvegia, Liechtenstein, Israel şi Irlanda.
În final, până în decembrie 2020, toate ţările care adoptă legislaţia europeană pentru înmatricularea automobilelor trebuie să indice şi să comunice valorile WLTP, pentru toate automobilele.